بهترین و بدترین مواد غذایی برای تقویت مغز

همه‌ی ما می‌دانیم که مغز مهم‌ترین اندام بدن است و عملکردهای مهمی به عهده دارد. به همین دلیل است که تقویت مغز و نگه داشتن آن در وضعیت بهینه از طریق مصرف مواد غذایی سالم ضروری است. بعضی از خوراکی‌ها برای مغز مفید هستند و به عملکرد بهتر آن کمک می‌کنند. این در حالی که بعضی دیگر از خوراکی‌ها تاثیرات منفی روی مغز می‌گذارند و خطر زوال عقل را افزایش می‌دهند.

این خوراکی‌های مضر بر روی حافظه و خلق‌وخو تاثیر بدی می‌گذارند‌. بنابراین باید حسابی حواس‌تان به مواد غذایی که می‌خورید باشد. در این مقاله قصد داریم چند مورد از بهترین و بدترین مواد غذایی برای مغز را به شما معرفی کنیم. در ادامه با دیجی‌کالا مگ همراه باشید.

بهترین مواد غذایی برای تقویت مغز

در ادامه به معرفی مواد غذایی مفید برای مغز می‌پردازیم‌. سعی کنید این سوپرفودها را به طور روزانه مصرف کنید تا ذهن‌تا تقویت شود.

۱. چای بابونه

طی ماه‌های سردتر سال، ساعت بدن ممکن است به دلیل کاهش نور طبیعی از تعادل خارج شود. این موضوع ممکن است خوابیدن در شب را دشوار کند و در نتیجه انرژی شما را در طول روز کمتر کند. تحقیقات نشان می‌دهند که چای بابونه نه تنها باعث می‌شود خواب بهتری داشته باشید، بلکه می‌تواند عملکرد شناختی شما را زمانی که کار می‌کند، بهبود ببخشد و به تقویت مغز کمک کند.

۲. لوبیای سیاه

لوبیای سیاه (و بیشتر لوبیا‌ها) علاوه بر اینکه منبع ارزان‌ پروتئین است، مقدار زیادی منیزیم و فولات هم دارند‌. محققان گزارش کرده‌اند که منیزیم می‌تواند عملکرد شناختی و حافظه را بهبود ببخشد. انواع لوبیا برای قلب مفید هستند. این یعنی جریان خون بهتر و در نتیجه مغز سالم‌تر.

۳. تخم مرغ

افراد مسن از کمبود ویتامین D رنج می‌برند که این موضوع باعث زوال شناختی سریع‌تر در آن‌ها می‌شود. افرادی که کمبود ویتامین D دارند، می‌توانند با مصرف بعضی از مواد غذایی مثل تخم مرغ که حاوی این ویتامین هستند، کمبود آن را جبران کنند.

سه عدد تخم مرغ بزرگ ۳۳ درصد از نیاز روزانه‌ی بدن به ویتامین D را تامین می‌کنند. زرده‌ی تخم مرغ حاوی مواد مغذی و ترکیباتی است که برای محافظت و تقویت مغز مفید هستند. پس از خوردن آن غافل نشوید.

رسانه های همکار
استفاده از مطالب شانرا مگ برای مقاصد غیرتجاری با ذکر نام شانرا مگ و لینک به منبع بلامانع است. حقوق این سایت به شرکت شایان رهنورد آریا (فروشگاه آنلاین شانرا) تعلق دارد.
محصول با موفقیت به سبد خرید اضافه شد.