۵۰ ترفند آشپزی برای زندگی آسان‌تر

۱. پخت تخم‌مرغ در مایکروویو

ترفند آشپزی - تخم مرغ در مایکروویو

در یک لیوان کمی روغن اسپری کنید و یک تخم مرغ را در آن بشکنید. روی تخم مرغ کمی آب یا شیر بریزید، نمک و فلفل بزنید و با چنگال هم بزنید. لیوان را در مایکروویو قرار دهید و ۳۰ ثانیه در مایکروویو قرار دهید. سپس آن را خارج کرده، هم بزنید و مجددا در مایکروویو قرار دهید تا بپزد.

این کار را ۳ بار تکرار کنید. در ۹۰ ثانیه یک صبحانه‌ی خوش طعم با ۱۲ گرم پروتئین آماده کرده‌اید. با کمک این ترفند آشپزی می‌توانید صبح‌ها یک صبحانه‌ی مقوی و سریع برای خودتان آماده کنید.

۲. در قالب مافین املت بپزید

ترفند آشپزی - تخم مرغ در قالب مافین

اگر می‌خواهید برای صبحانه تعداد زیادی تخم مرغ درست کنید و دوست دارید همه‌ی آن‌ها عسلی باشند می‌توانید از این روش استفاده کنید. یک قالب مافین را بردارید و در هر قسمت یک قاشق غذاخوری آب بریزید. سپس در هر قسمت یک تخم مرغ بشکنید. دمای فر را روی ۱۸۰ درجه‌ی سانتیگراد تنظیم کنید و قالب را ۱۰ تا ۱۳ دقیقه در فر قرار دهید.

برای طعم‌دار کردن تخم مرغ‌ها می‌توانید روی هر قسمت کمی ژامبون، آووکادو یا سبزی معطر بریزید. نمک، فلفل و چاشنی مورد علاقه‌تان را هم به آن اضافه کنید و صبر کنید تا در زمانی کمتر از ۱ ربع املت‌ها آماده شوند. این ترفند آشپزی صبحانه‌ی همه‌ی اعضای خانواده را در زمان کوتاهی آماده می‌کند.

۳. میوه‌ها و سبزیجات را با تخم مرغ خردکن برش بزنید

ترفند آشپزی - برش سبزیجات

بهترین ترفند آشپزی، پیدا کردن سریع‌ترین راه برای خرد کردن سبزیجات است. این وسیله برای برش دادن تخم مرغ ساخته شده است اما می‌توانید میوه‌ها و سبزیجات نرم مانند توت فرنگی، کیوی و قارچ را با کمک آن برش بزنید.

رسانه های همکار
استفاده از مطالب شانرا مگ برای مقاصد غیرتجاری با ذکر نام شانرا مگ و لینک به منبع بلامانع است. حقوق این سایت به شرکت شایان رهنورد آریا (فروشگاه آنلاین شانرا) تعلق دارد.
محصول با موفقیت به سبد خرید اضافه شد.